OrthodoxChristianity.net
December 19, 2014, 03:26:51 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Reminder: No political discussions in the public fora.  If you do not have access to the private Politics Forum, please send a PM to Fr. George.
 
   Home   Help Calendar Contact Treasury Tags Login Register  
Pages: 1   Go Down
  Print  
Author Topic: Ortodoxie exista numai in adevar!  (Read 751 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Lukianos
Newbie
*
Offline Offline

Faith: Orthodox
Jurisdiction: GOC/HOTCA
Posts: 12


« on: January 23, 2012, 09:42:43 PM »

Despre schisma in Biserica Ortodoxa, calendar, ecumenism si serghianism

Bisericile Ortodoxe (Traditionale sau Vechi Calendariste sau Stiliste) si Bisericile Ecumeniste (vechile Patriarhii Ortodoxe) nu sint despartite (in schisma) din cauza de neintelegeri omenesti, trufie a unor ierarhi din motive de putere si intiietate sau din cauza ca unii dintre ei prefera sa fie pur si simplu mai rigurosi in aplicarea canoanelor decit ceialti. Aceasta schisma, din pacate, este profunda si determinata de erezii adoptate in deplina cunostiinta de cauza si deja demult osificate.

Schimbarea calendarului s-a facut impotriva deciziilor categorice ale unor consilii pan-ortodoxe si in ciuda tuturor hotaririlor sinoadelor locale luate la inceputul secolului XX. Anatema de la 1583 are aceeasi putere ca a celor date la primele Consilii Ecumenice. Daca Metaxakis (Patriarhul Ecumenic de la Constantinopol) si cei din comisia intrunita la 1923 ar fi fost bineintentionati ar fi redeschis spre studiu chestiunea inlocuirii calendarului iulian si ar fi putut, cel mult, sa propuna chemarea unui congres pan-ortodox care sa dispuna eventual ridicarea anatemei si anularea deciziilor ulterioare in scopul trecerii la calendarul gregorian. Stim ca nu s-a intimplat asa, ba chiar prin desconsiderare completa a anatemei puse cu 400 de ani in urma si a deciziilor sinoadelor locale comisia lui Metaxakis si-a depasit atributiile redefinindu-se in a doua sedinta drept congres si hotarind la finalul lucrarilor adoptarea calendarului iulian revizuit (dar pastrind vechea Pascalie pentru a nu incalca si hotaririle Primului Sinod Ecumenic de la Nicaea). Graba si felul necanonic in care s-a facut schimbarea de calendar trebuie intelese in contextul mai larg al introducerii ereziei ecumeniste in Biserica Ortodoxa. In 1920 patriarhul ecumenic al vremii trimitea scrisoare Bisericilor Heterodoxe din Vest, “catre Bisericile lui Hristos oriunde s-ar afla ele”, ceea ce a marcat inceputul ecumenismului, prin dezicere de crezul de la Nicaea conform caruia Biserica, Trupul lui Hristos, nu poate fi decit Una. A urmat recunoasterea in 1921 a succesiunii apostolice in Biserica Anglicana, practic o confirmare a marturisirii ecumeniste de la 1920. Schimbarea calendarului in 1923 si 1924 a fost facuta si ea, dupa cum reiese chiar din scrisoarea de convocare a comisiei pan-ortodoxe, pentru ca ortodocsii sa poata tine marile sarbatori impreuna cu ceialalti crestini, in scopul deschiderii unei brese largi si permanente care sa faciliteze introducerea graduala a ecumenismului pina la acceptarea completa a acestuia in credinta si ritual.

Parte din vechile patriarhii ortodoxe au cazut si in erezia serghianista prin supunere fata de regimurile comunist-ateiste, devenind instrumente de control a populatiei in beneficiul dictaturii, organizatii de propaganda si diversiune comunista. Un asemenea control al autoritatii lumesti asupra Bisericii nu a mai fost cunoscut niciodata in istorie. Bisericile in tarile comuniste au fost infiltrate cu agenti (personal al serviciilor secrete si colaboratori ai acestora) care au fost pusi pretudindeni in ierarhia bisericeasca, ca preoti de mir si ierarhi astfel incit sa permita controlul absolut. Biserica din Rusia (URSS) a fost practic desfiintata pina la 1940. Din mai bine de 50000 de biserici existente la 1914, pina la inceputul celui de-al doilea razboi modial mai existau doar 100 care functionau in scop propagandistic. Peste 100000 de slujitori ai Bisericii au fost executati, nu se stie citi altii au sfirsit in Gulag. Toate seminariile au fost inchise in 1918. Cind Stalin, din motive propagandistice a redat oarecare libertate Bisericii, nu mai existau decit un numar restrins de ierarhi si preoti a caror supravietuire nu cred ca avem motive sa o punem pe seama unor miracole, ci cu siguranta a cedarii complete in fata puterii diavolesti – bolsevice. Grosul Bisericii din Rusia (pe linga cler, milioane de drept-credinciosi au fost exterminati pe tot cuprinsul URSS) a fost luat de Dumnezeu la Cer, iar ramasita a supravietuit terorii in Gulag si in catacombe. De aceea a spune ca Patriarhia Moscovei, Biserica lui Stalin (pentru ca exact asta si este, creatia Diavolului la 1940 din coasta KGB-ului) este Trup al lui Hristos in Rusia inseamna blasfemie impotriva Duhului Sfint si a scuipa in obraz toti martirii Bisericii Ortodoxe. Ca Sf. Ioan Maximovici, Pr. Seraphim Rose sau oricare altul ar fi putut sa fie de o alta parere la un moment dat poate fi de inteles. La vremea lor si in plina propaganda desantata facuta de Moscova si satelitii sai in Vest, fara a dispune de datele pe care le avem astazi si imaginea completa a ceea ce a fost comunismul nu era deloc greu sa fi fost inselat. In acest sens, marturia si pozitia de neclintit a Sf. Filaret Noul Marturisitor (+ 1985) este cu adevarat mesianica.
 

Punctul 7 al rezolutiei Sinodului Ecumenic din 1583
Oricare ar fi acela care nu urmeaza practicile Bisericii asa cum cele sapte sfinte consilii ecumenice au hotarit, si Sfintele Pasti, si sinaxarul cu care au procedat bine in a-l face lege pe care sa o urmam, si care doreste sa urmeze pascalia nou inventata si sinaxarul cel nou al astronomilor ateisti ai Papei, si care se opune celor stabilite si vrea sa inlature si sa distruga invataturile si traditiile Bisericii care ne-au fost lasate de parintii nostri, sa se afuriseasca si sa fie scos din Biserica lui Cristos si din adunarea celor drept-credinciosi.”
Ieremia[/b], Patriarh al Constantinopolului
Silvestru[/b], Patriarh al Alexandriei
Sofroniu[/b], Patriarh al Ierusalimului,
la 20 noiembrie, in prezenta tuturor delegatilor

Patriarhul ecumenic Chiril al V-lea in enciclica din 1756 la adresa celor care au adoptat inovatiile papale de la 1582
“Şi aşa ne-am hotărât cu tot sfinţitul cler, carele e cu noi şi cu adunarea creştinească, să-i dăm anatemei de trei ori; fie că sunt din rândul clericilor, fie al laicilor (mirenilor), despărţiţi sunt de la Domnul Dumnezeu Atotţiitorul, blestemaţi şi neiertaţi, iar după moarte să nu putrezească. Pietrele şi fierul sa putrezească, dar ei niciodată; să moştenească lepra lui Chiezi şi să se spânzure ca Iuda, să fie suspinând şi tremurând pre pământ ca şi Cain, mânia lui Dumnezeu să cadă pre capetele lor, să fie la un loc cu Iuda şi iudeii cei luptători de Dumnezeu, să crape pământul şi să-i înghită ca pre Datan şi Aviron. Ingerul Domnului să-i gonească pre ei cu sabia in toate zilele vieţii lor şi toate blestemele Patriarhilor şi ale Soboarelor să cadă peste dânşii, să fie veşnic sub anatemă şi în focul veşnic. Amin!”
 
Hotarirea Sinodului BOR din 1903
”Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Autocefale a României este de părere şi propune că trebuie să rămânem unde ne găsim astăzi, pentru că este imposibil să nu încălcăm rânduielile canoanelor dacă am dori să schimbăm sau să reformăm calendarul iulian, pe care Biserica Ortodoxă îl foloseşte de atât de mult timp. Pe lângă aceasta, nu ne este permis să atingem nici chiar cu un deget hotărârile străvechi care însemnează slava Bisericii noastre.”
 
 
Sfinta Traditie Ortodoxa impotriva schimbarii sau modificarii calendarului bisericesc
1583 Sinodul pan – ortodox din Constantinopol condamna si pune sub anatema noul calendar

1587 Sinodul pan – ortodox din Constantinopol condamna si pune sub anatema noul calendar

1593 Sinodul pan – ortodox din Constantinopol condamna si pune sub anatema noul calendar

1670 Patriarhul Dositheos si Sfintul Sinod al Ierusalimului condamna noul calendar

1827 Patriarhul Ecumenic Agathangelos si Sfintul Sinod condamna noul calendar

1895 Patriarhul Ecumenic Anthimos VII si Sfintul Sinod condamna noul calendar

1902 Patriarhul Ecumenic Joachim III si Sfintul Sinod condamna noul calendar

1903 Patriarhul Damianos si Sfintul Sinod al Ierusalimului condamna noul calendar

1903 Sfintul Sinod al Bisericii din Rusia condamna noul calendar

1903 Sfintul Sinod al Bisericii din Romania condamna noul calendar

1903 Sfintul Sinod al Bisericii din Grecia condamna noul calendar

1904 Patriarhul Ecumenic Joachim III si Sfintul Sinod condamna din nou noul calendar

1919 Sfintul Sinod al Bisericii din Grecia condamna iarasi noul calendar
 
 
Anatema impotriva ecumenismului si a aderentilor la ecumenism din august 1983
Cei care ataca Biserica lui Cristos prin invataturi care sustin ca Biserica Mintuitorului este impartita in asa numitele ramuri ce difera in doctrina si traditie, sau ca Biserica nu exista in mod vizibil, dar se va forma in viitor cind toate sectele sau cultele si chiar religiile se vor uni intr-un singur trup, si care nu fac diferenta intre preotia si tainele Bisericii si cele ale ereticilor, ci spun ca botezul si euharisia ereticilor lucreaza intru mintuire; si prin urmare si cei care in mod constient sint in comuniune cu ereticii mentionati mai inainte, sau care le recomanda, disimineaza sau apara erezia cea noua a ecumenismului sub pretextul dragostei fratesti sau a presupusei unificari a crestinilor dezbinati sa fie anatema.

+ Sf Mitropolit Filaret Noul Marturisitor (+ 1985)
Intii Statorul Sinodului Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei

+ Serafim, Arhiepiscop de Chicago si Detroit
+ Afanasie, Arhiepiscop de Buenos Aires , Argentina si Paraguay
+ Vitalie, Arhiepiscop de Montreal si Canada
+ Antonie, Arhiepiscop de Los Angeles si Texas
+ Antonie, Arhiepiscop de Geneva si Europa de Vest
+ Antonie, Arhiepiscop de America de Vest si San Francisco
+ Serafim, Episcop de Caracas si Venezuela
+ Pavel, Arhiepiscop de Sydney, Australia si Noua Zeelanda
+ Lavru, Arhiepiscop de Syracuse si Trinity
+ Constantin, Episcop de Richmond si Britania
+ Grigore, Episcop de Washington si Florida
+ Marcu, Episcop de Berlin si Germania
+ Alipi, Episcop de Cleveland
Logged
Tags:
Pages: 1   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2013, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.043 seconds with 27 queries.