Author Topic: Scandinavian Orthodoxy  (Read 33110 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Alpo

• Taxiarches
  • Faith: Orthodox. Truly, madly, deeply
Re: Scandinavian Orthodoxy
« Reply #315 on: March 02, 2015, 03:53:10 PM »
Gudstjänst Helsingfors ortodoxa församling
http://arenan.yle.fi/radio/2615305

Not a video this time but some might enjoy it anyway.
« Last Edit: March 02, 2015, 03:53:46 PM by Alpo »
The user should probably be sleeping by now.

Offline Alpo

• Taxiarches
« Reply #316 on: March 08, 2015, 08:06:48 AM »
HM the king of Sweden visited an Orthodox church in Villlmanstrand. Fr. Timo served a short prayer service and the choir sang many years to His Majesty. The king and the queen received two hand-painted icons of Our Lady of Konevets as a gift from the parish.

Last time a head of state visited this church was in 1891. The head of state was tsar Alexander III.
« Last Edit: March 08, 2015, 08:09:40 AM by Alpo »

Offline wgw

• Amateur Liturgical Enthusiast
  • Archon
  • The above Syriac icon is of St. Athansius.
  • Faith: Christian
  • Jurisdiction: Orthodox
« Reply #317 on: March 08, 2015, 08:56:12 AM »
The beautiful phelonion and the dark purple kamilavka go well with the Nordic Cross flag of Sweden.
Antisemitism, racism and prejudicial nationalism should have no place in Orthodoxy.  For to paraphrase  St. Paul, there is neither Jew nor Greek, neither male nor female, slave or freeman, in the Christian Church.

Offline Alpo

• Taxiarches
« Reply #318 on: April 25, 2015, 08:12:19 AM »

Offline Ansgar

• Archon
  • Keep your mind in hell and do not despair
« Reply #319 on: April 25, 2015, 09:31:16 AM »
Do not be cast down over the struggle - the Lord loves a brave warrior. The Lord loves the soul that is valiant.

-St Silouan the athonite

Offline Alpo

• Taxiarches
« Reply #320 on: May 05, 2015, 11:00:13 AM »
Mitt svenska kundskaper är ganska  dålig eftersom jag har nästan aldrig hade inga möjligheter då jag kunde använda det språket. Jag kommer från ett finskspråkig familj och jag har vuxit och levat i helt finskspråkig område och så  har alltid haft inga svenskspråkig vänner. Jag skulle vilja ändå lära mera svenska så jag tänkte att kanske jag kunde börja översätta några finska ortodoxa texter, nyheter och sådan till svenska till den här råden.

Vad tycker du om den här idén? Jag ska göra många fel men jag hoppas att du skulle förstå vad jag menar i alla fall och det finns inte mycket information om Finska Ortodoxa Kyrkan utanför Finland. Kanske någon av dig skulle vara intresserad av våra kyrkan.
« Last Edit: May 05, 2015, 11:06:03 AM by Alpo »

Offline Ansgar

• Archon
« Reply #321 on: May 05, 2015, 01:22:05 PM »
Mitt svenska kundskaper är ganska  dålig eftersom jag har nästan aldrig hade inga möjligheter då jag kunde använda det språket. Jag kommer från ett finskspråkig familj och jag har vuxit och levat i helt finskspråkig område och så  har alltid haft inga svenskspråkig vänner. Jag skulle vilja ändå lära mera svenska så jag tänkte att kanske jag kunde börja översätta några finska ortodoxa texter, nyheter och sådan till svenska till den här råden.

Vad tycker du om den här idén? Jag ska göra många fel men jag hoppas att du skulle förstå vad jag menar i alla fall och det finns inte mycket information om Finska Ortodoxa Kyrkan utanför Finland. Kanske någon av dig skulle vara intresserad av våra kyrkan.

I think your swedish is fine. I, at least, can understand it.
Do not be cast down over the struggle - the Lord loves a brave warrior. The Lord loves the soul that is valiant.

-St Silouan the athonite

Offline Alpo

• Taxiarches
« Reply #322 on: May 05, 2015, 01:54:45 PM »
Kul. :) Vi hade en obligatorisk svenska kursen i universitet men jag hade inte skrivat eller talat på svenska efter den utom några korta e-posten i jobbet. Tänkte att om jag skrivade någonting pä min fritid kanske jag vågade att tala också en dag.

Hur likadant är danska och svenska? Kan svenskar förstå vad danskar talar om utan översättning?

Offline Ansgar

• Archon
« Reply #323 on: May 05, 2015, 02:12:53 PM »
Kul. :) Vi hade en obligatorisk svenska kursen i universitet men jag hade inte skrivat eller talat på svenska efter den utom några korta e-posten i jobbet. Tänkte att om jag skrivade någonting pä min fritid kanske jag vågade att tala också en dag.

Hur likadant är danska och svenska? Kan svenskar förstå vad danskar talar om utan översättning?
¨

Danish and swedish are pretty close, though not as much as danish and norwegian. I think it is safe to say that most danes would be able to read swedish just fine, but many would probably have to pay close attention in order to understand spoken swedish. I can imagine it being similar the other way around.

-St Silouan the athonite